f
Leerlingen, personeel, ouder(s)/verzorger(s) en gasten behoren zich veilig te voelen. Dat gaat niet vanzelf. Daarom staat in onze doelstellingen dat we verwachten dat leerlingen een bijdrage leveren aan de veiligheid. Dat start natuurlijk met het naleven van de regels op school. Maar het is ook anderen in hun waarde laten en helpen als ze daarom vragen. Ook van u als ouder(s)/verzorger(s) vragen wij om een bijdrage te leveren aan de veiligheid op Veurs Voorburg. Onder andere door de school te steunen in het naleven van de schoolregels en afspraken. Uw zoon/dochter aan te spreken op gedrag wat niet goed is. Contact te hebben en te onderhouden met de mentor. Als belangrijkste schoolregel geldt natuurlijk dat we met respect met elkaar en elkaars eigendommen omgaan.
Iedere leerling krijgt per schooljaar een printtegoed. Dit is voldoende om al het werk voor school te kunnen printen. Als het printtegoed op is, kan de leerling bij het Open Leercentrum dit tegoed laten opwaarderen voor € 0,05 cent per print met een minimum van 10 prints per keer. We doen dit om leerlingen meer bewust te maken van hun printgedrag en zuinig om te gaan met papier en inkt.
Zie de poster die ook bij de computers op school hangen. De directie heeft het recht om onwettige activiteiten aan de daartoe bevoegde instanties te melden.
Wanneer een leerling zich na herhaaldelijke waarschuwingen niet houdt aan de schoolafspraken, dan kan die leerling worden geschorst.
De school kent twee vormen van schorsen:
1. Timeout: De leerling wordt naar huis gestuurd met werk. De mentor (eventueel na overleg met de manager onderbouw/bovenbouw) neemt contact op met de ouder(s)/verzorger(s) om een afspraak te maken voor een gesprek op school. In dit gesprek wordt vastgelegd wat de leerling moet verbeteren. De inspectie wordt geïnformeerd over de Time out.
2. Externe schorsing: De leerling mag de school voor een langere periode (maximaal één week) niet bezoeken. De teamleider onderbouw/bovenbouw neemt contact op met de ouder(s)/verzorger(s) om een afspraak te maken voor een gesprek op school. In dit gesprek wordt vastgelegd wat de leerling moet verbeteren. De inspectie wordt geïnformeerd over de externe schorsing.
Mocht na time outs en extern schorsen het gedrag van de leerling niet verbeteren, dan wordt een verwijderingprocedure gestart. Samen met de ouder(s)/verzorger(s) / verzorgers probeert de school een oplossing te zoeken. Inzet hierbij is dat gezocht wordt naar een plaats voor de leerling op een andere school om een nieuwe start te maken. Ook hiervan wordt de inspectie op de hoogte gebracht.
Bij vechten zowel binnen als buiten de school kan na het horen van beide partijen een time out of zelfs direct een externe schorsing volgen.
Indien de leerling herhaaldelijk de schoolregels overtreedt en er geen verbetering in zijn gedrag zichtbaar is, kan de schoolleiding tevens besluiten om een leerling uit te sluiten van bepaalde activiteiten, zoals schoolfeesten en uitstapjes.