In de onderbouw komen de volgende vakken aan bod:
Naast de theoretische vakken is er ook ruimte voor praktijkvakken. We merken dat leerlingen bij ons op het VMBO-onderwijs behoefte hebben aan afwisseling. Stil zitten bij theoretische vakken en kunnen bewegen bij praktijkvakken. Daarnaast leren de leerlingen bij de praktijkvakken ook vaardigheden aan die je niet leert uit een boek. Denk hierbij onder andere aan samenwerken, oplossend vermogen en creativiteit. Een balans tussen theoretische vakken en praktijkvakken stimuleert de concentratie en motivatie van onze leerlingen.
In leerjaar 1 krijgen de leerlingen op Veurs Voorburg les in sociaal-emotionele vaardigheden. Onze eigen getrainde collega's geven Rots en Water training. Tijdens deze training leren de leerlingen thema's als weerbaarheid, zelfredzaamheid, samenwerken en zelfvertrouwen.
Zo oefenen de leerlingen tijdens de les om te gaan met verschillende situaties. Denk hierbij aan:
Bij deze trainingen is ook de mentor van de klas aanwezig. De mentor krijgt hierdoor meer zicht op de ontwikkeling van zowel een individuele leerling als dat van de gehele groep.